12 Ağustos 2013 Pazartesi

8 Ağustos- Münih

Merhaba herkese,

Uzun bir gece yolculuğunun ardından bu sabah gözlerimizi Almanya’nın en güzel şehirlerinden birinde açtık, Münih. Heim’ın olduğu yer yani Ottobrunn , yemyeşil orman ve parmak boyutundaki sülükleri ile gerçekten güzel bir yer. Kaldığımız Heim ise mutfağı, duşlarıi, kanepeleri ile hemen bizi kendine hayran bıraktı. Ancak gezi boyunca alıştığımız gibi vaktimizin çoğu Heim’da değil şehirde geçer. Tahmin edersiniz ki eşyaları taşıyıp yerleştirdikten sonra kahvaltımızı yapıp soluğu S-Bahn’da aldık. Şehrin merkezinden ilerleyip büyük alışveriş mağazaları ve eski kiliseleri görerek Deutsches Museum’a gittik. Burası tarih ve bilimin birbirine karıştığı, neredeyse aradığımız her konu hakkında bir şeyler bulabileceğiniz ve süregelen deneylerle herkes için ilgi çekici bir yer. Uçaklar, gemiler, makineler, astronomi, mercekler, fotoğraf makineleri, matematik, vb. Pek çok şey var.

Biz ilk önce elektrikle ilgili bir deney izleyip, daha sonra gruplar halinde müzeyi gezmeye başladık. Saatler sonunda müzenin önündeki yerde gruplar halinde bulluşmayı beklerken hepimiz deli gibi yorgunduk ama bir o kadar da iyi vakit geçirmiştik.

Gruplar halinde buluştuktan sonra yine gruplar halinde açık hava sporları malzemeleri ve çeşitli giysi, spor ekipmanı satan büyük bir mağazaya gittik. Kimimiz inanılmaz indirimler arasından satın alacak bir şeyler buldu, bir kısmımız ise sadece gezdi.

Daha sonra akşam yemeği için Heim’a döndük. Nöbetçi oba akşam yemeği için bezelye ve bulgur pilavı yaparken kalanlar duş aldı, bahçede top oynadılar veya kitap okudular.

Unutmadan söyleyeceğim bugün blogun sıkı takipçisi olan ve yorumlarıyla gezi boyunca izciler arasında konuşulan Yusuf Kenan Özbek’in doğum günü. Ben ayrıca telefon ederek kutladım ancak ayrıca hepimiz kutlamak isteriz. Doğum günün kutlu olsun YKÖ ’88!

Gece yolculuğu ve bugünkügezi programı hepimizi çok yordu.Bu yüzden yazıyı burada kesiyorum . Kendinize iyi bakın eve dönmemize çok az kaldı,

Görüşmek üzere,

Şimal Özbek ‘15

1 yorum:

1. Sevgili SAKARYA ,Sevgili kızım Özbek..))
    Artık dönüş yoluna girmeniz tüm veliler gibi benide özlemden kaynaklanan bir bekleyişe sürükledi..Yazılarınızda tarihten,bilimden,doğadan ve yaşama ortak olduğunuz insanlardan paylaşımlarınızı okudukça ne kadar büyük bir hazineye sahip olduğumuz gururunu taşıyorum.Bu yüzden öncelikle sevgili kızım senin olmadığın bir doğum günü geçirmek beni ne kadar üzüyor isede dün bugün yaşattığın ve gelecektede yaşatacağına inandığım gurur ile bu üzüntüyü değerlendirmiyorum bile.Aynı tabloyu daha geniş çerçevede tüm Sakarya izci grubu ilede paylaşıyorum.Herbiriniz sağolun,mutlu olun.