18 Temmuz 2013 Perşembe

16 Temmuz - Cenevre, Kandersteg

Merhabalar,
Roma’daki sıcak ve nemli havanın aksine bugün serin Cenevre havasıyla uyandık. Çadırlarımızdan çıktığımızda yeni bir güne hazırlanmak için bir an önce uykumuzu açıp, hepimizin bayıldığı kahvaltımızı yaptık. Hemen ardırdan kamp alanını toplayıp, otobüse atladık.
İlk durağımız dünyaca ünlü parçacık fiziği laboratuar Cern’dü. Cern’deki kısa turumuzda ”The Big Bang” (Büyük Patlama), deneyleri hala süren “Parçacık Çarpıştırıcı” ve daha pek çok bilimsel konu hakkında bilgi sahibi olup, her zamanki gibi pğek çok fotoğraf çektik. Kişisel olarak bilimi çok sevdiğim için, orada bulunmak beni çok sevindirdi.
Sakarya İzcileri CERN'de

Öğlen Cenevre’nin merkezindeydik. Ünlü Cenevre Gölü ve su çeşmesini ve daha sonra da renkli çiçekleri ile bizi büyüleyen Çiçek Saati’ni gördük.
Bu yerler haricinde izciler için önemli olab Dünya İzcilik Teşkilatı (WOSM) bürosuna da kısa bir ziyarette bulunduk.

Liderlerimiz WOSM ofisine hediyelerimizi verirken
 Otobüsün yanında kaldırımda yediğimiz öğle yemeğinin ardından Kandersteg’e doğru yola çıktık.
İsviçre’nin manzarası ile yol boyunca gözlerimiz kamaştı. Kandersteg’de Uluslararası İzci Merkezi’nde kalacağımız içib, bu merkeze varmadan önce şehirde küçük bir mola verdik. Dağ havası ile enerji dolup, şirin evlere hayranlıkla bakarken bazı arkadaşlarım gelecekte burada yaşamayı bile düşündüler.
Şimdi ise izci merkezindeyiz. Hiçbirimizin tahmin etmediği kadar konforlu olan odalarıma yerleştik. Manzarası, Alp havası ve dünyanın her yerinden gelmiş ve bizimle bu merkezde kalan arkadaş canlısı izcileri ile beş yıldızlı otellerden bile güzel.

Kandersteg izci merkezindeki bando
Daha henüz gelmiş olsak da neredeyse hiçbirimiz buradan ayrılmayı istemiyoruz. Otobüste kaldığımız bir gece ve çadırda kaldığımız bir gece sonrasında buranın değerini çok iyi biliyoruz ve bu yüzden Kandersteg’deki iki günümüzü çok iyi değerlendirmeye çalışacağız.
Akşam yemeği neredeyse hazır. Yemekte kabak püresi ve pilav var. Hepimiz çok acıktığımız için yemek yemeğe sabırsızlanıyoruz. Ben de yazıma burada ara verip, İzzet Abi’nin lezzetli yemeklerini tatmak üzere masaya geçiyorum.
Haydi görüşürüz,
Şimal Özbek’15

Not: Siz bu yazıyı okurken bizler günün yorgunluğu ve karın tokluğu ile rahat yataklarımızda deliksiz bir uyku çekeceğiz. Bizleri merak etmeyin, kucak dolusu sevgiler...

1 yorum:

1. Merhaba sakarya.
    Bu kampı bu kadar cok sevmeniz sanırım İstanbul gibi bir şehirde trafik,beton yoğunluğu icinde verdiğiniz eğitim savaşının, özgürlüğe acılan penceresini görmüş olmanız..Kaldığnız yeri o kadar güzel özetleminişiniz ki inanın ben dahil tüm veliler de sizinle orda olmak icin can atıyorlardır.Resmini görmedim ama cok ilginctirki; ben en cok otobüsün yanında yediğiniz yemeğe ortak olmak istedim nedense.Her zaman plansız gelişen doğal mekanda yenilen bir yemeği en lüks restourant ta yenilen yemeğe tercih etmişimdir.Birde yanımda sevdiğim insanlar varsa ayran ısmarlamaya bile korkarım onlarla ayrı düşmemek icin..
    Bu arada canım kızım kucak dolusu sevgilerini kucak dolusu özlemlerle karıştırdım Bir haftalık hasret aclığımı giderdim..
    Yazılarınızın sonunda isminizin yanına yazdığınız sayılar forma numaralarınız değilde eğer yaşınız ise özbek kızım,üzülerekte olsa,istemeyerekte olsa söylemek zorundayım benim kızım 15 değil 17 yaşında.Bunu daha cok gurur ama bir o kadarda eyvah kızım büyüdü !! diyerek hüzünle söylüyorum.ha bir gerçek varki sen dahil sakarya izcilerinin her birinin ,Anne Babalarının gözünde sizler 3 bilemediniz daha 5 yaşındasınız.
    Neyse sigara kullanmadığım ve içmediğim halde gözüme nasıl duman kactı anlayamadım!! bu sebeble şimdilik hoşcakalın diyorum..
    Sevgilerimle .Y.KENAN ÖZBEK 44 )))