21 Temmuz 2013 Pazar

18 Temmuz - İsviçre & Fransa

Merhaba,

Bugün benim için çok erken başladı. Gecenin ilk dakikalarında odama girdiğimde arkadaşlarım beni bir sürprizle karşıladılar. Doğum günümü hatırlamışlar ve o anki imkanlarla bana kurabiye almışlar. Bu küçük kutlamanın ardından uykumuza yenik düşüp yattık.

Sabah, Kandersteg ‘teki son günümüz olduğu için erken kalktık. Kahvaltıdan sonra odalarımızı ve bize ait mutfağı temizledik. İzci evinden ayrılmadan önce oraya asılması için bir fular ve bir Türk bayrağı bıraktık. Buradan ayrılırken hepimiz üzgündük çünkü burayı havasıyla, doğasıyla ve konforuyla çok sevmiştik. Ayrılırken hepimizin aklında buraya bir daha gelme hayali vardı.
İzcilerimiz Kandersteg izci evinden ayrılırken
Paris'e doğru yola çıktıktan sonra ilk durağımız Nestle’nin çikolata fabrikası oldu. Burada çikolatanın keşfi ve Avrupa’ya gelişiyle ilgili küçük ve hoş bir gösterim vardı. Aynı zamanda burada çikolatanın yapım aşamasını izleme şansı da bulduk. Ve en önemlisi çikolata tadım odasına girdik. Çikolatayla igili gösterimden sonra ve muhteşem çikolata kokusu yüzünden hepimizin canı deli gibi çikolata istiyordu ve tadım odasında çikolata yemeyi biraz abarttık. O kadar çeşitli çikolata yedik ki kimse bir süre boyunca çikolata görmek istemiyordu. Buna rağmen ben dahil bazılarımız çikolata sevdamıza yenilip otobüste yemek için çikolata aldık.

Tekrar yola çıktığımızda bir daha küçük molalar dışında durmayacağımızı biliyorduk. İsviçre'den Paris'e yaklaşık 10 saatlik bir yol vardı. Bu yolu uyuyarak,ü müzik dinleyerek ve sohbet ederek geçirdik. Sıkılmamak için akşam saatlerine otobüsün içinde dans bile ettik. Günün bitmesine az kala Paris sınırlarına girerken arkadaşlarım bu sefer "Dankek" ve çakmakla doğum günümü tekrar kutladılar. Geçirdiğim en değişik doğum günüydü.

Sevgiler,
İlayda Altınönder '15

1 yorum:

1. Günaydın Sakarya..Tünaydın Sakarya..
    Öncelikle İlayda Altınönder'15 doğum gününü kutlar nice mutlu sağlıklı yıllar temenni ederim..
    Kandersteg diyarını bizleri mutlaka görülmesi gereken bir yer olarak hafızamıza kazıdınız ve ayrıldınız oradan.Ayrılırken verdiğiniz aile fotoğrafını çok beğendim..Ancak yanılmıyorsam gruptan bir kişi fotoğraf çekme görevi sonucu aile fotoğrafında görülmüyor.Buna çözüm olarak ithal fotoğrafcı kullanılmasını öneriyorum.
    Fotoğraftaki bütün izciler resimde peynir,cheese veya 333 pozu verirken yerde diz çökmüş durumda olan DENİZ in muhtemelen otel odası hatırası olarak yanına aldığı yangın tüpü!! ile peynir,ceheese,333 ün dışına çıkıp eyvah yangınn vaaarr yada ya patlarsa!! poz verişi oldukça ilginç..))
    Kamptan sonraki yolculukta verdiğiniz nestle molası sanırım bugüne kadar vermiş olduğunuz en tatlı !! mola olmuştur.Ayrıca otobüs içindeki dankek ve danset aktivasyonunu canlı görmek yerine uykaya dalanlar adına üzüntü duyuyorum.
    Şimdilik hoşçakalın ..ykö'88 ))