20 Ağustos 2009 Perşembe

19 Ağustos - Budapeşte

Son şehir...

Öncelikle sizlere Budapeşte'nin hikayesini anlatmak istiyorum.

Bundan 500 sene kadar önce Osmanlı padişahlarından biri Tuna nehrinin ortasındaki bir adaya gider. Bu ada Buda ve Peşte arasında adeta sınır görevi görmektedir. Bizim Osmanlı padişahının aklına bir fikir gelir ve Buda ve Peşte'den topladığı en güzel kızları bu adaya getirir. O günden sonra Buda ve Peşte birleşir.

Bu hikayenin bitmesini heyecanla bekliyorsunuzdur büyük ihtimalle. Çünkü bizlerin glemesine 3 gün kala neler yaptığımızı hala merak ettiğinizi biliyorum.

Bugün öncelikle her zamanki saatte kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra özel otobüsümüzle gezeceğimiz yere gittik. Bugün Budapeşte'nin Buda kısmını, yani daha çok eski şehri gezdik. Öncelikle kaleyi ziyaret ettik ve daha sonra Balıkçılar Burcu'na gittik. Buralar oldukça büyük yerlerdi, bu yüzden ismen az yer gezmiş olsak da bir çok yer gördük.

Grup olarak dolaşmamızı bitirdikten sonra serbest zamanımızda şehrin alışveriş sokağını gezdik, Redbull Air Race'i izledik. Ve inatla Tuna nehrinin üzerinden geçen uçaklarla resim çektirmeye çalıştık. Ve de başardık!

Biz uçaklarla resim çekilmeye çalışırken, daha sonra öğrendik ki bazılarımız da Redbull kızlarıyla resim çekilmek için ter dökmüş :).

Şehir gezimiz bittikten sonra 7'de yurda döndük ve nöbetçi oba yemeği hazırlarken biz de duş aldık. Duştan sonra önümüze patates kızartması ve köfte gelince bazılarımızın mutluluktan gözlerinin dolduğunu hatırlar gibiyim.

Gün, tulumlara girip solucan savaşı yapmamızla sona erdi.