26 Temmuz 2009 Pazar

23 Temmuz - Slovenya

Slovenya’dan merhabalar..

İlk durağımız Stanjel’di. Slovenya’nın küçük, sessiz, manzarası güzel bir köyü. Sabah yedi buçukta vardığımız köyün bol çiçekli bir bahçesinde kahvaltımızı ettik. Köyde bir de Türklere karşı koymak için yapılmış bir kale vardı ama o saatte açık olmadığı için gezemedik. Köyü dolaştıktan sonra otobüsümüze binip tekrar yola koyulduk.

Bir sonraki durağımız Avrupa’nın 2. büyük mağarasıydı. Mağarada 2.5km’lik bir tura katıldık. Roma’nın mimari ve sanat eserlerini gördükten sonra doğanın değişik şekillere sahip eserlerini görmek gerçekten heyecan vericiydi. Bu keyifle, heyecanlı, coğrafi gezinin ardından artık evimiz gibi gördüğümüz otobüsümüze bindik ve Piran’da konaklayacağımız izci evine vardık.

Bir haftadan beri ilk kez çadırda kalacaktık. Biz çadırları kurup kamp düzenini sağlarken nöbob(nöbetçi oba) da öğle yemeğini yapıyordu. Yemeğimizi çabucak yiyip, denize indik. Adriyatik Denizi’nin tuzlu ve sıcak sularında 1.5 saat yüzdükten sonra 20 Cent’lik duşlarda 30 sn’lik duş aldık ve izci evine döndük.

Akşam yemeğine kadar olan boş vaktimizde azıcık şekerleme yaptık, güreştik ve omuzlara masaj yaptırdık. Akşam yemeğimiz ateşte piştiğinden özlediğimiz isli kamp yemeği tadındaydı. Yemekten sonra ise Slovenya’nın bu küçük şirin şehrinde kısa bir gezinti yapıp, bir günü daha mutlu ve gülen yüzlerle bitirdik.