16 Temmuz 2009 Perşembe

16 Temmuz 2009

O büyük tecrübe, tabi çoğu izci için izcilik hayatları boyunca yaşayacakları apayrı, daha önce deneseler bile düşünemeyecekleri o büyük organizasyon, Avrupa gezisi (tabi içinde yine aynı önemde bundeslager).Gezimiz saat sabah 5’te okulda toplanıp bir gece önceden gelmiş otobüsümüze yüklendikten sonra saat 6 da tekerin dönmesiyle başladı. Türkiye topraklarında güle oynaya geçirdiğimiz yolculuğumuz İpsala ve Meriç ırmağını geçtikten sonra daha da heyecanlanmamıza sebep oldu. Aynı denizi paylaştığımız komşumuz kültürel olarak da bize yakındı ve bize sevecen davrandılar.Öğle vakti Kavala’ya vardık. Kavala yeşiliyle, mavisiyle , beyaz şirin evleriyle, kalesiyle güzel bir liman kenti. Bana birazcık bodrumu hatırlattı. Zamanımızın kısıtlı olması sebebiyle önceden planladığımız gibi denize giremedik ama kenti dolaşacak bir buçuk - iki saatimiz vardı. Kavurucu güneş altında çok enerji kaybettik ve kendimizi otobüse zor attık. Otobüsümüz gerçekten konforlu havası ılıman. Hiç kimseden “ah çok sıcak!” lafı duymadım.

Akşama doğru Selanik’e vardık ve buradaki denize sıfır tesise (heim’a) çantalarımızı, eşyalarımızı yerleştirdik. O sırada yunan deniz izcileri deniz kenarında bir sürü ahşap tekne arasında tekneleri inşa ediyorlardı. Çok çalışkan ve istekli görünüyorlardı. Bizlere kardeşçe ve sevecen davrandılar. Bazı arkadaşlar fularlarını değiştirdiler, uzun süre sohbet ettik. Bu büyük macerada ilk günümüz çok eğlenceli, aynı oranda yorucu geçti ama izci yorulmaz! Tadını çıkaracağımız 37 gün daha var!Sevgilerimle,
Sina BİRECİK

Liderlerin notu:

- Yunanistan sınırında rüşvet vermeyi planlarken sınır amiri tarafından kek ve kola ikramıyla karşılaştık.

- Kaldığımız izci evimiz klimalı ve denize sıfır, 60 kadar Yunan Deniz İzcisi yarın çıkacakları 15 günlük deniz kampına hazırlanıyorlar.

- Akşam pilav-tavuk yedik.

- Bugün 23.15'e kadar herkes izinli. Yarın sabah 7'de kalkıp hemen hemen tüm günümüzü Selanik merkezinde geçireceğiz.

5 yorum:

1. Sevgili Sakaryalılar,
    Yolculuğunuzun pozitif duygular içinde başlaması bizleri sevindirdi. Zaten başka birşey de beklemiyorduk. Sizler her şeyi en ince ayrıntısına kadar planladığınız için bir aksilik olmasını da beklemiyoruz. Herşey gönlünüzce olur umarız. Sizleri özleyeceğiz(...yani daha özlemedik). Hepinizi seviyoruz ve yanaklarınızdan öpüyoruz.
    Arife-Yücel ŞAHİN

YanıtlaSil
  2. Sağlıklı, başarılı, mutlu ve ilk günkü gibi heyecanlı, coşkulu iyi yolculuklar dileği ile...
    Lütfiye Adil ERYILMAZ

3. Sevgili Sakaryalı izciler,
    İlk gününüzün sorunsuz ve güzel geçmesi liderlerinizden birinin babası olarak beni çok mutlu etti. Tüm gezinizin planlandığı şekilde sağlık ve neşe içinde gönlünüzce geçmesini diliyorum.
    Güven Bulut

YanıtlaSil
  4. Harika bir başlangıç derken Sina'nın adını görünce şaşırdık ve ilk mesajıyla mutlu olduk.
    Deniz izciliği çok ilginç ve Yunanlı çocukların kendi teknelerini inşa etmeleri zamanın Köy Enstitülerini anımsattı bana. Gençler sizler müthişsiniz, heyecanınız hiç bitmesin ve güneş gibi çevrenize yayın onu.
    Sevgiyle ve Özlemle
    Günay - Sina Birecik
    (Şafak 37)

5. Sevgili Sakarya,

Madem 28 Temmuz'da benim memlekete de ugruyorsunuz, hepinizi bekliyorum. Cankut'ta ve/veya Erinc'te telefonum olsa gerek.

Sakarya nerede uyuyor kismina gelince, izci uyumaz ;) Frankfurt'ta ve akabinde BULA'da görüsmek üzere