17 Temmuz 2009 Cuma

17 Temmuz 2009 - Selanik

Sabah 7’de kalkıp tost ve corn flakesden oluşan kahvaltımızı yaptıktan sonra, Selanik’i gezmek için yola çıktık. İlk göreceğimiz yer Beyaz Kuleydi. Merdivenlerden yukarı çıkarken katlardaki odaları gezdik. Fakat sadece başlıklar İngilizceydi. Açıklamalar da yunanca yazdığı için hiçbir şey anlamadık. Kulenin tepesinde manzara harikaydı yalnız, bütün Selanik ayaklar altındaydı. Orada bol bol fotoğraf çektik. İkinci durağımız Arch of Galerius’tu. Perslerle yapılan savaşın kazanılması adına yapılmış bir anıttı. Hava çok sıcak olduğu için ve öğle sıcağına kalmak istemediğimizden hızlıca Rotunda’ya gittik. Hem kilise hem de camiiydi. Sonra sırada da merakla beklediğimiz Atatürk’ün Evi vardı. Önünde Türk Konsolosluğu vardı. Diğer müzelerde İngilizce bile olmamasına rağmen karşımızda Türkçe yazılar görünce mutlu olduk hepimiz.

Ev ve bahçe çok güzel korunmuştu. Atatürk’ün odasının, banyosunun, hamamının, karnelerinin önünde bir sürü fotoğraf çektirdik, eski gazete küpürlerini okuduk.

Oradan Yunanistan’ın en büyük kilisesi olan Agios Dimitrios ‘a gittik. İnsanlar 15 avroluk devasa mumlardan yakıyorlardıJ. Günlük toplu gezimiz burada sona eriyordu. Gruplara ayrılıp gönlümüzce gezdik Selanik’i kimimiz güzel bir kafe bulup oturdu, kimimiz postaneden kart postaladı, kimimiz alışveriş yaptı. Tepede yakan güneşe ve yorulmamıza rağmen mutlu döndük deniz kıyısındaki evimize. Herkes duşunu aldıktan sonra mutluluklar arttı.

Sevgilerimle

Hilal Gamlı

Liderlerin notları:

- Yarın sabahtan İtalya'ya gideceğimiz feribotun kalkacağı Igomenetzia'ya yola çıkacağız. Gün içerisinde sahilde denize gireceğiz. Feribotumuz gece 12'de kalkacak. Son derece lüks bir gemi yaklaşık 10 saat sürecek yolculuk sonunda Bari Limanı'na geleceğiz ve oradan Roma'ya geçeceğiz.

- 18 Temmuz saat 24.00'a kadar Türkiye'den 00306942799410 numaralı telefonu arayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

- Bugün ilk kez çamaşır yıkayanlar oldu.

- Yarın Selanik'ten ayrılıyoruz. 2 günlük Selanik fotoğraflarına http://picasaweb.google.com/sakarya1912/2009Selanik adresinden ulaşabilirsiniz.

- Bugün yurttaki tek duş ve dışardaki hortumda tüm grubun yıkanması 2 saat 15 dakika sürdü.