7 Ağustos 2013 Çarşamba

5 Ağustos - Siegen

Kardeş izci grubumuzun küçük ama sevimli şehri Siegerland’dan herkese merhabalar,

Bugün hepimiz 10 günlük yorucu kampın yorgunluğunu üzerimizden atmış bir şekilde uyandık. Aile yanındaki ilk gecemiz oldukça güzel geçmişti. Duşumuzu almış, derin bir uyku çekmiştik. Sabah, yanında kaldığım ailenin misafirleri vardı. Sanki bir Türk ailesi gibi tüm aile kahvaltı için toplanmıştı. Hep birlikte güzel bir kahvaltı ettikten sonra saat 11.00 gibi Siegen belediyesinin önünde gömleklerimizi giymiş bir biçimde buluştuk. Sakarya’nın her gelişinde yaptığı gibi bu sefer de belediye başkanını ziyaret edecek, hediyelerimizi verecektik. Ancak bu sefer de 4 yıl öncesinde olduğu gibi belediye başkanı  yoktu.
Liderlerimiz belediye başkanının temsilcisine hediyelerimizi verirken

Onun yerine yardımcısı, Sakarya ve Hubertus’un 24 yıllık kardeşliğiyle ilgili sıcak bir konuşma yaptı, iyi dileklerini diledi. Ardından Sakarya adına Batuhan Abi, Hubertus adına da Pumba teşekkürlerini iletti. Hediyelerimizi verip, oradan ayrıldıktan sonra Hubertus’un bizim için seçtiği güzel bir restorantta öğle yemeğimizi yedik ve akşam tekrar buluşmak üzere serbest zamanımızı değerlendirmeye başladık.
İzcilerimiz öğle yemeklerini kardeş izcilerimizle keyif içinde yerken

Malesef ben ve obam Hubertus’a verilecek hediyelerde bir sorun çıktığı için bir süre onunla uğraştık. Yine de şehri gezmeye ve alışveriş yapmaya zamanımız kalmıştı. Şehri bir de gece görmemiz için Hubertus bir gece turu hazırlamıştı. 3.Baltazar adında, çok eskiden burda yaşamış biri olarak giyinmiş bir karakter rehberimizdi. İkinci Dünya Savaşı’nda oldukça zarar gördüğü için Siegen’da çok eski, tarihi yapılar yok ancak Baltazar bildiği eski hikayeleri anlatarak, bazen bizleri de bu hikayelerin içine katarak bizlere keyifli anlar yaşattı. Tur bittiğinde saat 23.00 e geliyordu. Artık herkes çok yorulmuştu. Biz de evlere dağıldık çünkü yanında kaldığım ailenin küçük oğlu Till’in bir hayli uykusu gelmişti.