14 Temmuz 2013 Pazar

13 Temmuz- Roma

Gözlerimizi yeni ve güzel bir güne açarken yine Heim’da o alıştığımız tatlı telaş hakimdi. Hızlıca kahvaltımızı edip yola koyulduk. Circo Massimo’ya uğrayıp Colosseo (Kolezyum)’a doğru yürüdük. Merakla görmeyi beklediğimiz o muhteşem yapı, nihayet karşımızda dikiliyordu. Birçok fotoğraf çekilip bunu da anılarımıza ekledik. Gerçekten görülmeye değerdi.
İzcilerimiz Colosseo'yu ziyaret ederlerken

Ardından etkileyici bir antik şehir olan Foro Romano (Romano)’ya göz attık. Daha sonrasında çok görkemli bir yapı olan ve Roma’da “düğün pastası”na benzetilen Complesso del Vittoriano (Vittoria Emanuele 2. Abidesi)’nun içindeki müzeyi gezdik.  Tabii ki çatıya çıkıp fotoğraf çekmeden de oradan ayrılmadık.  Tam o esnada beyazlar içerisinde güzel bir gelin gördük.  Öğrendik ki birazdan kilisede düğün gerçekleşecekmiş. Bakmadan geçmedik. Böylece çoğumuz, belki de hepimiz ilk kez bir kilise düğününe şahit olduk. Buradan sonra Pantheon’a doğru ilerledik. En ilginç özelliği betondan dökülen tek parça kubbesinin o zamanın teknolojisiyle nasıl yapıldığının bilinmemesiymiş. Pantheon’dan sonraki durağımız ise, Dört Nehir Çeşmesi’ni de içinde bulunduran Piazza Novano oldu. Saat öğlen 12 gibiydi ve tam çeşmenin yanında gruplara ayrılarak boş zamanımızı en iyi şekilde değerlendirmek üzere yollara döküldük.
İzcilerimiz Roma'yı gezerken
Bu süre içerisinde benim de içinde bulunduğum grupla lezzetli dondurmalar yedik, hediyelik eşya dükkanlarını dolaştık, farklı temalara sahip iki müze gezdik, tekrar Fontana di Trevi (Aşk Çeşmesi)’ye uğrayıp dilekler diledik, farklı ülke ve şehirlerde şubesi olan meşhur Hard Rock Cafe’ye gidip tişörtler aldık ve tabii ki bu anları fotoğraflarla ölümsüzleştirdik. Dolu dolu güzel bir günün ardından buluşma noktasına döndük. Oradansa akşam yemeğimizi yemek üzere hep birlikte bir pizzacıya gittik ve karnımızı güzelce doyurduk. Bir saat kadar daha Roma merkezde güzel zaman geçirip Roma’nın gece halini bir kez daha gördük. Güzel anılara, lezzetli yiyeceklere ve tatlı bir yorgunluğa doyduktan sonra Heim’a döndük.  Duş aldık, hazırlandık, şimdi uyku zamanı...

Gökçe Ece Aşırdizer'15

1 yorum:

1. Sizleri gün aşırı görmek çok güzel..Bugünkü faliyetler oldukça meşakketliymiş ben okurken yorulduğumu hissettimki, sanırım bula da heim a döndüğünde aynı duygularla yatakları ile hasret gidermiştir..Çatı olayı ne kadar ürkütücü geldi isede ,kilesedeki düğün cok ilgi çekici geldi.hatta gözlerimi kapayıp sizleri orada düşündüm.(hayal ettim.)Aman Allahım oda ne!! liderler başta olmak üzere; mendil ellerinde arkada izciler düğün sonrası hep beraber kasap havası halay çekiyorlar..Halaya katılmayan bir grupta İtalyancaya uyarladıkları İtalyanın bağlarıda büklüm büklüm yolları ile göbek atıyorlar.Benim bu hayalimdeki sahneyi Dan brown görse eminim ;-ya bu yaşıma geldim Da vinci nin şifresini çözdüm ama ŞU ÇILGIN TÜRKLER in şifresini çözemedim derdi.
    Gerçeğe adım attığımızda çekilen resim ve anılarınızı özlemle beklediğimizi belirtiyor iyi eğlenceler diliyorum.selamlar.