19 Ağustos 2009 Çarşamba

14 Ağustos - Berlin

Pek değerli, bizlere en az liderlere güvendiğiniz kadar güvenen, şu kalan 1 hafta-8 günün sonunun iplerini bizden kat kat fazla bir istekle çeken annelerimiz, babalarımız, kardeşlerimiz hepinize merhabalar,selamlar.

Bugün nöbetçi oba olduğumuz için sabah 5.40 da kurduğumuz alarmların ardı ardına çalmasıyla hava daha aydınlanmamışken uyandık.Kahvaltımızda lezzetli menemenlerimizi yedikten sonra Berlin’e doğru yola çıktık.

2. Dünya Savaşı sonrası Berlin’deki4 bölgeden Sovyet-Amerika sektörlerinin sınırını ve tek geçiş noktasını gördük. Hala temsil olarak Amerikan ve Sovyet askerleri ülkelerinin bayraklarını taşıyorlardı. O zamanın atmosferini yaşatmaya çalışmışlardı, etkileyiciydi.

Yahudi Müzesinde ise Almanya’da yaşayan Yahudilerle ilgili uzun dönemde(1200lerden öncesine ait eserler mevcut)belgeler,bilgiler,interaktif ve eğlenceli bir şekilde anlatılıyordu. Oradan kasvetli,korkutucu savaş sığınaklarını gezmek için yola çıktık. Tur dile kolay 1.5 saat sürdü ve ayakta geçtiği için bazı arkadaşlar sıkılmaya ve arkalarda oturmaya ve kendi aralarında konuşmaya başladılar. Tur bitiminde kendimizi zor dışarı attık. Ondan sonra yemeğe kadar serbest bırakıldık.

Akşam yemeğinde İzzet’le Ezgi’nin spesiyali özel ananaslı tavuk ve pilavın keyfini kurup, akşam yemeği yükümlülüğünü nöbob çıkardı. Ancak yemek sonrası yer altı mağdurları evde kalırken turu tamamlayanlar akşam Berlin meydanındaki hafif atletizm oyunları açılışına katıldılar.Kalanlarda geceyi gitar eşliğinde langırt oynayarak geçirdiler. 1 Hafta sonra İstanbul’da görüşmek üzere