26 Temmuz 2009 Pazar

25 Temmuz - Slovenya

Gezinin 10. Gününde Slovenya’nın başkenti Ljubljana’dayız. Kuzeye doğru ilerledikçe hava yavaş yavaş serinlemeye ve bizi soğuk Almanya günlerine hazırlamaya başladı. Öyle ki, dün gece çiseleyen yağmur bugün sıcak Ljubljana sokaklarında polar taşıyarak dolaşmamıza neden oldu.
Bu sabah, şehir merkezinden yaklaşık 20 dakika uzakta bulunan dağ evimizden 10 sularında ayrıldık. Otobüsümüzü şehrin hemen dışındaki Tivoli Parkına park ettikten sonra ilk durağımız olan Presernov Meydanı ve Üçlü Köprü’ye doğru yürüyüşe koyulduk. Ljubljana’nın en ünlü şairinden adını alan bu meydan bir nevi buluşma noktası; lakin canlandırmak gerekirse bizim okul bahçesinin üçte biri boyutunda. Zaten Ljubljana da Ataşehir’den daha küçük bir yer. Daha sonra saat başında kuklaların ufak bir gösteri yaptığı bilgisini edindiğimiz kukla tiyatrosuna ilerledik ve 15 dakika sonunda saatten sadece kendilerini gösterip kaybolan kuklalara üzüntülerimizi ilettik. Beraber görülecek sadece kale kalmıştı. Cam bir odadan oluşan funikülerle kaleye çıktık, güzel havalarda tüm Slovenya’nın üçte birinin göründüğü efsanesinin hızla yayılan kuleye çıkıp bol bol fotoğraf çektik. Ardından da 20 dakikalık bir 3D sunumla Slovenya tarihi hakkında bilgilendik.
Serbest zaman başladığında Old Town’un güzel meyve sebze pazarı ve hoş hediyelikçilerinden hızla uzaklaşıp beni bekleyen özel göreve ilerlemem gerekiyordu. Ljubljana’nın o kadar da küçük olmadığını ve en az şehir kadar büyük alışveriş merkezlerinin İstanbul gibi burayı da sardığını işte o zaman fark ettim. Akşam ki çılgın yemek alışverişi de en az gezi kadar keyifliydi. Otobüse geldiğimizde ise hemen hemen herkes uyuyordu. “evimize” erkenden gelmenin ve köfteli patatesli kavunlu pastalı bir yemeğin mutluluğu ve dillenmişliği de erkenden (10:30) yatmaya karar verdik. Yarın artık esas hedef Almanya’ya doğru yola koyuluyoruz.
Serin Almanya sokaklarından sıcak haberler vermek dileğiyle, görüşmek üzere